به گزارش نیوزنگار رونقی نیوزگزاری کیو ام سی، سیدمهدی حسینی با تاکید بر این‌که از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجوزهای لازم را در بخش امداد جاده ای داریم، اظهار کرد: وجود مافیا در امداد خودرو است که خطرناک شده است. هزینه این مافیا را کسی به غیر از مردم پرداخت نمی کنند. 

وی بیان کرد: امداد خودرو به ناهنجاری اجتماعی شده که باعث شده مردم از این صنف ناراضی باشند.

وی با اشاره به 11 هزار نفر امداد خودرو، گفت: از سال 94 تاکنون تلاش کرده ایم به دنبال حقایق برویم و کاری انجام دهیم که مردم راضی باشند. 

رئیس انجمن صنفی امداد خودرویی کشور با بیان این‌که در حال حاضر 30 شرکت عضو انجمن هستند، گفت: یکی از معضلات ما در بخش امداد خودرو جاده‌ای، نرخ‌گذاری بود. حدود 1.5 سال است که در  رابطه با کنترل امداد خودروها بررسی ها را آعاز کرده‌ایم، در این راستا دستگاه‌های پوز برای امداد خودروهایی راه اندازی شده است.

حسینی با اشاره به این‌که قیمت مصوب امداد خودروها بر اساس کیلومتر محاسه می‌شود، اظهار کرد: قیمت ورودی بر حسب نوع خودرو عددی است که تا 10 کیلومتر  حمل آن با همان قیمت خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که نرخ پایه ورودی تا 10 کیلومتر 55 هزار تا 120 هزار تومان است، افزود: دو مشکل اساسی در ایران داریم؛ یکی این‌که حقوق و قانون را نمی‌دانیم و دوم  آن‌که به حقوق خود واقف نیستیم.

وی با بیان این‌که 4000 دستگاه پوز به امدادگران دارای کد شناسه تحویل شده است، تصریح کرد: برای شناسایی امدادگران واقعی سامانه 10001593 را راه‌اندازی کردیم که مردم پلاک خودرو را به این سامانه ارسال می‌کنند، بعد از حدود 2 دقیقه پیامی ارسال می‌شود که شامل “نام امدادگر… شماره پلاک امدادگر… نام شرکت… شماره تماس با شرکت… شماره موبایل راننده ” است. در صورتیکه شماره پلاک وجود نداشته باشد پیام تحت عنوان “یافت نشد” ارسال می‌شود.

وی با اشاره به این که هموطنان برای دسترسی سریع به امداد خودرو می‌توانند با شماره گیری تلفن سراسری 1593 بدون کد را انجام دهند، افزود: به زودی تلفن 1594 اضافه خواهد شد.

رئیس انجمن امداد خودرویی کشور با بیان این‌که زمانیکه مردم کارت را در دستگاه پوز می‌کشند چند گزینه شامل لوازم یدکی، خدمات، سرویس محل، کارت اشتراک،‌ امدادگران، بیمه و… نمایش داده می‌شود، اظهار کرد: این برای اولین بار یک صنف وارد دستگاه پوز شده است. در مرحله بعدی گزینه‌های  امداد، یدک کش، خودروسوار، خودروبر، و… نمایش داده می‌شود که متقاضی یکی از آنها را بر اساس خودرو انتخاب می‌کند و در نهایت با توجه به کیلومتری که قرار است خودرو جابجا شود، قیمت اعلام می‌شود.

حسینی با اعلام این‌که قطعاتی که توسط امدادگران روی خودروها نصب می شود 6 ماه ضمانت دارد با انتفاد از رویکرد خودروسازان در خصوص خدمات پس از فروش گفت: خودروساز 4 درصد هزینه امداد را از مردم دریافت می‌کنند، بعضا خودروسازان خود را تافته جدا بافته می‌دانند این در حالی است که باید بر اساس قانون امداد خودرو را به بخش خصوصی واگذار کنند. 

رئیس انجمن صنفی امداد خودرویی کشور همچنین به کلیپ‌های پخش شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی در خصوص ریختن گازوئیلو یک نارضایتی عمومی ناشی از آن اشاره کرد و افزود: در استان البرز دادستان دستور پیگیری این موضوع را داده بود که البته ما در آن حضور نداشتیم. طی نامه‌ای برای این کار اعلام آمادگی کردیم و گفتیم که صحت یا عدم صحت این موضوع را می‌توانیم اثبات کنیم. در این فیلم‌ها مشاهده می شود یک چیز لغزنده روی آسفالت است که واقعی هم است و به اسم یدک کش تمام می‌شود.

حسینی ادامه داد: واقعیت این است که خودروهای سنگین و اتوبوس‌ها که در این جاده‌ها تردد می‌کند، متاسفانه در باک را برای هوا کشیدن باز می‌کنند و سر پیچ‌ها گازوئیل روی جاده می‌ریزد. البته حدود دو سال پیش دومین علت این لغزندگی شناسایی شد و توسط یک نفر انجام می‌شد که دستگیر شد. از آن به بعد فرد دیگری را پیدا نکردیم.

وی به آمار تخلف در حوزه امداد خودرو اشاره کرد و گفت: تاکنون به 330 شکایت جواب داده‌ام که 330 دوست پیدا کرده‌ایم.

وی همچنین گفت: یک سری عوامل دولتی در مافیای امداد خودرو وجود دارند که سود می‌برند. چرا برای کسی که می‌خواهد واقعیت را بگوید سندسازی می‌کنند. چندین بار روی این قضیه اعتراض کرده‌ایم؛ یکی از تخلفاتی که در بخش امداد خودرویی صورت می گیرد که عمده آن توسط دولتی و شبه دولتی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که منظور بنده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است، ادامه داد: میراث فرهنگی چه ربطی به امداد خودرو دارد. کانون جهانگردی و اتومبیل رانی وابستگی کاملی به میراث فرهنگی دارد و طبق اساسنامه مدیر آن توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به این که ورود دستان دولتی به موضوع امداد خودرو این بخش را به هم ریخته است، اظهار کرد: یعنی سازمان مذکور این قدر بدبخت شده در تونل ها نیز خدمات ارائه می دهد. جایگاه میراث فرهنگی و وطیفه آن چیست. وطیفه کانون اتومبیل رانی این است که پیست بسازد، دلار وارد کشور کند و… .

انتهای پیام/

 

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.

© 2018 کیو ام سی Suffusion theme by Sayontan Sinha