دو روز پیش بود که در کیو ام سی خواندیم هوآوی دومین برند پرفروش موبایل در دنیا شد و 40٪ رشد سالانه در عملکرد آن ها دیده می شود. آن ها تا به اینجای کار توانسته اند بیش از 100 میلیون موبایل بفروشند که کار بزرگی است. می دانیم که هوآوی مدل های زیادی با بریدگی نمایشگر دارد و این سوال پیش می آید که چقدر از این 100 میلیون دستگاه موبایل، دارای بریدگی نمایشگر بوده اند؟ به نظر می رسد هوآوی بیش از هر شرکت دیگری موبایل با بریدگی نمایشگر تولید کرده است و در ادامه جزئیات بیشتری از آن را در کیو ام سی با هم خواهیم خواند.

جالب است بدانید که به صورت کلی ۸۶.۱ میلیون موبایل با نمایشگر در سال ۲۰۱۸ تاکنون به بازار عرضه شده اند. از این تعداد هواوی با ۲۵.۴ میلیون موبایل دارای بریدگی نمایشگر در رتبه اول است. پس از آن اپل با ۲۰.۷ میلیون دستگاه آیفون x که دارای بریدگی نمایشگر است در رتبه دوم قرار می‌گیرد و رتبه های سوم و چهارم مربوط به سه برند چینی دیگر  یعنی اوپو، ویوو و شیائومی قرار می گیرند.

به سوال ابتدایی مطلب باز می‌گردیم پاسخ اینکه چه تعداد از موبایل های فروخته شده توسط هواوی دارای بریدگی نمایشگر بوده‌اند، ۲۵ درصد است یعنی از هر چهار موبایل یک موبایل بریدگی نمایشگر داشته است. هرچند این موضوع نمی توان یک افتخار دانست اما به نظر می‌رسد که اقبال کاربران نسبت به این موضوع خیلی هم منفی نبوده هرچند که بار روانی کلی کاربران بریدگی نمایشگر را نمی پسندد.

حالا که درباره نمایشگرها صحبت می‌شود بد نیست بدانیم که چه سهمی از بازار را چه نوع پنلی از آن خود کرده است. کمترین سهم مربوط به نمایشگر AMOLED یا به قولی OLED است. این نوع نمایشگر نه به دلیل کیفیت پایین، بلکه به دلیل قیمت بالا در دستگاه های زیادی به جز موبایل های سامسونگ استفاده نمی شود. این نوع پنل در سال ۲۰۱۸ تا کنون روی ۲۰۰ میلیون دستگاه (۲۰ درصد)

پس از آن a-Si LCD ها ۴۰ درصد (۳۹۰ میلیون دستگاه) و LTPS IPS ها ۳۴ (۳۴۰ میلیون دستگاه ) درصد سهم بازار را دارند. شما کدام نوع نمایشگر را دوست دارید و کدام یک را هم اکنون دارید؟

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.

© 2018 کیو ام سی Suffusion theme by Sayontan Sinha