هر چند در کیو ام سی خواندیم که بازار موبایل هند در تسخیر شیائومی و سامسونگ است و سامسونگ بهترین عملکرد خود در چند سال اخیر را در این بازار به نمایش گذاشته است اما به صورت کلی هند دیگر آن هند دوست داشتنی سامسونگ نیست. از سهمی که شیائومی از بازار پایین رده تصاحب کرده تا وان پلاسی که از سهم رده پرچمدار در حال بلعیدن است. در حقیقت چینی ها با قیچی ای که یک لبه آن وان پلاس و لبه دیگرش شیائومی است در حال بریدن دست سامسونگ از بازار هند هستند. در ادامه با کیو ام سی همراه باشید تا اوضاع بازار پرچمدار موبایل هند را بررسی کنیم.

بازار پرچمدار موبایل هند

بازار پرچمدار موبایل هند

شاید بپرسید که چرا مطالعه بازار هند می‌تواند اینقدر اهمیت داشته باشد. در پاسخ باید بگویم چون در بازار هند فقط موبایل هایی که ارزش خرید بالا دارند مورد توجه قرار می گیرند و این برای بازارهای در حال توسعه مانند بازار ما می تواند قابل توجه باشد. علاوه بر آن بازار موبایل هند دومین بازار موبایل جهان است که بررسی رفتار آن می تواند الگویی برای بازارهای دیگر هم باشد. عملکرد شرکت‌ها در این بازار مستقیم با عملکرد جهانی آنها رابطه مستقیم دارد و تاثیر زیادی در آینده آنها خواهد داشت.

در حال حاضر بازار بخش پرچمداران موبایل هند در تسخیر وان پلاس است و برای اولین بار سامسونگ اس در این بخش از بازار به رتبه دوم سقوط کرده است. انشا کلبه تنهایی موفق به کسب سهم ۴۰ درصدی از بازار پرچمدار موبایل هند است که سهم سامسونگ به ۳۴ درصد و سهم اپل به ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

نکته قابل تامل این است که این آمار در چارک دوم سال ۲۰۱۸ و پیش از معرفی رسمی وان پلاس ۶ صورت گرفته و با ارائه این دستگاه باید انتظار تغییر درباره این ارقام به نفع وان پلاس باشیم! شاید بپرسید چرا؟ پاسخ ساده است، وان پلاس بیشتر می ارزد.

وان پلاس بیشتر می ارزد

در بازار بالای ۴۳۵ دلار یا بالای ۳۰ هزار روپیه وان پلاس ها می توانند دستگاه های بسیار خوبی باشند. قیمت وان پلاس ۶ در هند برابر ۳۵ هزار روپیه است در حالی که سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس حدودا ۶۰ هزار روپیه ارایه می شود. کاملا درست است، گلکسی اس ۹ پلاس با توجه به امکانات و فناوری ها ارزش خرید مناسبی دارد اما ارزش خرید وان پلاس ۶ بیشتر است. آن ها در BBK Electronic با هدف گزاری صحیح و تشخیص صحیح اولویت ها توانسته اند موبایلی عرضه کنند که سرعت مورد نیاز شما (!) را ارایه کند.

به این ترتیب مشخصا سامسونگ پس از از دست دادن بازار چین به شما دراماتیک، در حال تلاش برای از دست ندادن بازار هند است، بازاری که حتی اپل روی آن متمرکز است و سعی می کرد در آن بفروشد، دومین بازار موبایل بزرگ حال حاضر دنیا!

شما چطور فکر می کنید؟ قطعا سامسونگ خیلی بهتر از ما شرایط را با گوشت و پوست و استخوان درک می کند اما سوال اینجاست که آیا یک سری موفق دیگر مانند گلکسی جی از راه می رسد تا رشد قارچ گونه رقبا در رده بندی قیمتی مشخص را متوقف کند؟ خبر گلکسی آر (Galaxy R) و گلکسی پی (Galaxy) جایگزین گلکسی جی (Galaxy J) خواهند شد را به یاد دارید؟ هر چند که این تلاش در رده پرچمدار مورد بحث ما نیست.

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.

© 2018 کیو ام سی Suffusion theme by Sayontan Sinha