به گزارش گروه رونقی نیوزگزاری کیو ام سی، مجتبی تفقدی اظهار کرد: با توجه به حساسیت بیشتر واگن‌های مسافری و جهت ایجاد ایمنی و رفاه بیشتر برای مسافران، برنامه از رده خارج کردن واگن‌های مسافری با سن بالا از سال 94 در دستور کار این معاونت قرار گرفته و تا پایان سال گذشته 615 دستگاه واگن مسافری با عمر بالا از رده خارج شد.

وی با بیان این‌که با این کار سن متوسط واگن‌های مسافری حدود 10سال کاهش یافته است، افزود:‌ بر اساس برنامه پایان تیر امسال 397 دستگاه واگن مسافری از رده خارج می‌شود  که با این اقدام متوسط عمر واگن‌های مسافری در گردش به 20 سال  کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که هدف بلندمدت شرکت راه‌‌آهن در بخش ناوگان، کاهش متوسط عمر انواع ناوگان ریلی تا 15 سال است، تصریح کرد:‌ تا پایان امسال متوسط عمر لکوموتیو در گردش به 31.57 سال و متوسط عمر واگن باری در گردش به 22.65 سال کاهش خواهد یافت.

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن با اشاره به نقش برجام در رفع عقب‌ماندگی‌های حمل‌ونقل ریلی کشور به‌ویژه در زمینه ناوگان تصریح کرد: موفقیت دولت یازدهم در مذاکرات بین‌المللی و موقعیت پدید آمده در پسابرجام این فرصت را برای حمل‌ونقل ریلی کشور ایجاد کرد تا برای خرید 544 دستگاه انواع لکوموتیو برقی و باری، 500 دستگاه واگن مسافری خواب با سرعت 200کیلومتر، 450 دستگاه ریل باس حومه‌ای، 20 رام (8 واگنه) قطار سریع‌السیر جهت بهره‌برداری در خط سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان و 6000دستگاه واگن لبه‌بلند 4 محوره مذاکره، تفاهم‌نامه و قرارداد امضا کند.

تفقدی یادآور شد: شرکت راه‌آهن در نظر دارد در قالب یک برنامه عملیاتی 134  دستگاه لکوموتیو، 2800دستگاه واگن باری، 54 دستگاه واگن مسافری بین‌شهری و 46 دستگاه ریل‌باس به ناوگان ریلی اضافه کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت جابجایی 82 میلیون تن بار، 15 میلیون نفر مسافر بین‌شهری و حمل 7 میلیون نفر مسافر حومه‌ای تحقق این برنامه می‌تواند به تسهیل جابجایی بار و مسافر و افزایش ظرفیت‌‌های حمل کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

 

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.

© 2018 کیو ام سی Suffusion theme by Sayontan Sinha