سامسونگ شرکت بزرگی است که هر ساله هزینه های بزرگی برای تبلیغات خود انجام می دهد. این شرکت کره ای که در زمینه های متفاوتی در کشور عزیزمان ایران در حال فعالیت است به تازگی تبلیغاتی برای تلویزیون های خود منتشر کرده که در نگاه اول خیلی گیرا و زیباست اما کمی که به آن دقت می کنید با خود می گویید آیا تبلیغات جدید سامسونگ توهین به خانم های ایرانی است؟! در ادامه با کیو ام سی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به هیاهویی که این روزها در اینستاگرام پیرامون تبلیغات جدید سامسونگ منتشر شده است.

توصیه می کنم ابتدا این ویدیو کوتاه را ببیبنید. من در نگاه اول از دید یک مرد ایراد ویژه ای در آن ندیدم و بزرگترین نکته ای که در ذهنم خودش را به در و دیوار می زد این بود که مگر چقدر سخت است برای محتوای مورد نمایش روی تلویزیون، یکی از مسابقه های تیم ملی ایران پخش می شد؟! شما برای کشور ایران و مخاطب ایرانی تبلیغات ساخته اید اما تیمی که در تلویزیون نشان می شود مجهول الهویه است!

آیا تبلیغات جدید سامسونگ توهین به خانم های ایرانی است؟

اما اگر بخواهید از نگاه یک خانم به این ویدیو نگاه کنید، این موضوع پیش می آید که چرا خانم های نشان داده شده در این تبلیغات اغلب خانه دار، درگیر بچه یا در حال بافتنی هستند؟ تنها می توان تصویر زیر را نماد دو خانمی دانست که در این ویدیو مشغول به موارد خانه داری نیستند! اما این اصل ماجرا نیست، برخی دلخورند که چرا در این تبلیغات برای خانم ها شغل و هویت اجتماعی در نظر گرفته نشده است. این صبحت بی جا نیست و سامسونگ یا تیم تبلیغاتی سامسونگ ایران می توانستند هوشمندتر عمل کنند. حقیقتا اما مگر در این ویدیو چند شغل و هویت اجتماعی برای آقایان در نظر گرفته شده است؟ دو شغل تکنسین و نگهبان برای آقایان به صورت مشخص در این ویدیو دیده می شود! پس آیا ما به عنوان یک مرد باید هشتگ بزنیم #نه_به_تبعیض_جنسیتی ؟ یا خانم ها با همین هشتگ به مبارزه با این ویدیو بپردازند؟

تبلیغات سامسونگ

تبلیغات سامسونگ

عدم دقت در انتخاب محتوای پخش شده روی تلویزیون سامسونگ

حتی اگر در هشتگ مربوطه بگردید برخی گفته بودند دختر بچه ابتدای ویدیو که مورد کم توجهی پدر قرار می گیرد به این معنی است که فوتبال به تو ارتباطی ندارد! خب این نشان می دهد همه ما وقتی به یک ویدیو (یا به صورت کلی مخاطب یک محتوا قرار می گیریم) نگاه می کنیم، برداشت های متفاوتی از آن داریم. برای من مورد اول یعنی عدم دقت در انتخاب محتوای پخش شده روی تلویزیون سامسونگ بزرگترین ایراد است. درباره ایرادی که با هشتگ #نه_به_تبعیض_جنسیتی به این تبلیغات گرفته می شود من احساسی ندارم، آخر صحبت اینجاست که در حقیقت باید پرسید چرا آن دو شغل آقا در فضای خانه با لباس کار نمایش داده شده اند و الا مگر در یک ویدیو تبلیغاتی که قرار است فضای دورهمی خانه و تماشای فوتبال را نماش دهد مگر شغل و هویت اجتماعی آقا یا خانم هدف است؟!

شما چطور فکر می کنید؟ این ویدیو را چطور دیدید و نظرتان چیست؟

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.

© 2018 کیو ام سی Suffusion theme by Sayontan Sinha