سامسونگ یکی از نام های شناخته شده در بازار گجت های هوشمند است که اگر به عقب بازگردیم از اولین معرفی های رسمی آن ها را می توان همراه با گلکسی نوت 3 و ساعت سامسونگ گیر (Samsung Gear) دانست که دوربین داشت و ویژگی های موبایل طور بیشتری را ارایه می کرد. سامسونگ دراین بخش متحول شد و موبایل دور دستی (!) گیر اس (Gear S) را تولید کرد که اصلا شبیه به ساعت هوشمند نبود و خوشبختانه گیر اس 2 آمد تا طراحی ساعت های هوشند سامسونگ بی نظیر شود اما آیا این لزوما به آن معناست که سامسونگ باید سهم قابل توجهی از بازار داشته باشد؟! خیر! باید بگوییم سهم برابر شیائومی و اپل در بازار گجت های پوشیدنی و حضور سامسونگ در Others کاملا تایید کننده پاسخ ماست! در ادامه با کیو ام سی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به بازار گجت های پوشیدنی و سهم محصولات و شرکت های مختلف!

بازار گجت های هوشمند پوشیدنی

بازار گجت های هوشمند پوشیدنی

بر اساس داده های Canalys data که به صورت بسیار خلاصه و جامع در جدول بالا ارایه شده و برای ماه می 2018 است، می بینیم که اپل و شیائومی به ترتیب با فروش 3.8 و 3.7 میلیون دستگاه ابزارهای پوشیدنی توانسته اند سهم تقریبا برابر 18٪ را از بازار داشته باشند. بازار گجت های هوشمند پوشیدنی شاهد رشد 35٪ نسبت به بازار مشابه سال پیش داشته و مجموعا 20.5 دستگاه گجت هوشمند پوشیدنی به فروش رفته است.

البته 90٪ از فروش 3.7 میلیونی شیائومی مربوط به دستبندهای ارزان Mi Band است در حالی که اپل واچ های اپل قیمتی خیلی بیشتر دارند. اگر به چارت سمت راست توجه کنید، 57٪ تعداد فروش به دستبندهای ساده مربوط است اما تنها 20٪ از درآمد به آن ها رسیده است. ساعت های هوشمند با 43٪ سهم بازار، 80٪ سهم درآمد را دارند. پس از شیائومی که در رده دوم است، فیت بیت، گارمین و هوآوی دیگر نام هایی هستند که تا رتبه پنجم را شامل می شوند و در نهایت نامی از سامسونگ نیست، برندی که انتظار داشتیم نام آن را ببینیم اما متاسفانه گوبا در 40٪ سهم Other به سر می برد!

نظر شما چیست؟ چرا سامسونگ در این زمینه ضعیف عمل کرده است؟

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.

© 2018 کیو ام سی Suffusion theme by Sayontan Sinha