سامسونگ زمانی با در اختیار  داشتن  20 درصد بازار چین و همچنین رتبه نخست بازار هند یکه تازی می کرد . سهم سامسونگ به دلیل افزایش رقابت و حضور شرکت های چینی با کاهش شدید  مواجه شده است. در سال 2013 سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان موبایل هوشمند در چین بود و 20 درصد از بازار را در اختیار داشت ولی طولی نکشید که با ظهور شرکت هایی مثل شیائومی (xiaomi) و اوپو (oppo) و تولید موبایل های ارزان قیمت شرایط برای سامسونگ تغییر کرد و اخیرا سهم بازار سامسونگ در چین فقط 0.8 % بود و سامسونگ در سه ماهه پایانی 2017 فقط توانسته 9.8 میلیون موبایل به فروش برساند که افت شدیدی را نشان می دهد.

وضعیت سامسونگ در بازار هند هم نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو شده است. این شرکت که 6 سال پی در پی جایگاه نخست موبایل های هوشمند در هند را یدک می کشید در سه ماهه پایانی سال 2017 با کاهش سهم خود با رتبه دوم سقوط کرد و شیائومی توانست جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد. چندی پیش بود که شیائومی اعلام کرد رتبه نخست در بازار هند را از چنگ سامسونگ در آورده است ولی سامسونگ این ادعا را رد می کرد.

سامسونگ همچنان بزرگترین تولید کننده موبایل در دنیا به حساب می آید ولی طی چند سال اخیر قیمت بالای محصولاتش تاثیر منفی روی فروشش گذاشته است و در اکثر بازار ها با کاهش سهم مواجه شده است. علاوه بر این هواوی (Huawei) را نباید فراموش کرد که رویای تبدیل شدن به بزرگترین شرکت تولید کننده گوش های هوشمند جهان را در سر دارد و می تواند به عنوان یک رقیب جدی بر بازار سامسونگ اثر بگذارد .

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ می تواند این کاهش سهم را جبران کند؟

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.

© 2018 کیو ام سی Suffusion theme by Sayontan Sinha